بطور کلی فعالیت در حوزه محصولات فناورانه، نیازمند دانش تخصصی است. از این رو فروشندگان لوازم الکترونیکی باید دانش کافی در حوزه سخت افزار و نرم افزار داشته باشند تا بتوانند مشتریان را به درستی راهنمایی کنند و مسیر انتخاب و خرید را برایشان تسهیل نمایند. فروشندگان در کنار دانش تخصصی، باید از دانش بازاری نیز بهره مند شوند تا با تشخیص به موقع روندهای بازار و تغییرات فناوری، از قافله تحولات عقب نمانند و مشتریان خود را حفظ کنند. اگر قصد دارید یک فروشگاه لوازم الکترونیکی تاسیس نمایید سعی کنید اطلاعات دقیقی از تولیدکنندگان و تامین کنندگان عمده بدست بیاورید. دانستن تعداد فروشندگان و حجم فروش آنها در محلی که می خواهید در آنجا فعالیت کنید، نیز کمک کننده خواهد بود.
با استفاده از نرم افزار آسمون می توانید محصولات خریداری شده را به آسانی در سیستم خود ثبت نمایید. ثبت محصولات به دو روش انجام می گیرد. اگر فایل اکسل محصولات را دارید می توانید با انتخاب منوی محصولات در صفحه اصلی نرم افزار، بر روی گزینه افزودن اکسل محصول، کلیک کنید و با آپلود فایل، لیست تمامی محصولات خود را بصورت یکجا در نرم افزار مشاهده نمایید. همچنین در صورتی که فایل اکسل ندارید می توانید بصورت دستی محصول خود را ثبت کنید. برای این کار از قسمت منوی محصولات، بخش افزودن محصول را انتخاب کنید. سپس با پر کردن فیلد های بارکد/ محصول، مقدار و قیمت، محصول را در نرم افزار اضافه نمایید. علاوه بر این ویژگی ها، امکان مشاهده لیست محصولات، برند، متعلقات، تعریف تخفیف و مالیات نیز وجود دارد.
در نگاه جدید به مقوله بازاریابی و فروش، مشتریان ارزش یکسانی برای کسب و کارها ندارند. میزان و تکرار خرید، معیاری است که ارزش و اعتبار هر مشتری را تعیین می کند. این قاعده برای یک فروشگاه کامپیوتر و لپ تاپ هم صادق است. نرم افزار آسمون، این امکان را فراهم آورده است تا بتوان لیستی از مشتریان تشکیل داد. سپس بر اساس معیارهای مشخص، سطوح متفاوتی برای مشتریان تعریف نمود و بر مبنای آن تعامل با مشتریان را متناسب با سطح شان تنظیم کرد. با استفاده از داده های بخش مشتریان امکان ایجاد باشگاه مشتریان فراهم می شود. از طریق باشگاه مشتریان می توان پیام های مناسبتی فرستاد، تخفیفات دوره ای در نظر گرفت و یا جشنواره های فروش به راه انداخت.
یک قاعده ی کلی وجود دارد و آن اینکه مشتریان قبل از تصمیم به خرید، محصول مد نظر خود را بصورت اینترنتی سرچ می کنند. این قاعده بخصوص در صنعت لوازم الکترونیکی بسیار غالب است. مشتری با سرچ محصول در اینترنت، در صورتی که متقاعد شده باشد، خرید آنلاین انجام می دهد و درصورتی که اعتماد به خرید اینترنتی نداشته باشند با مراجعه حضوری دستگاه مد نظرش را می خرد. این رفتار مصرف کننده برای یک فروشنده حرفه ای حاوی معنای خاصی است. بنابراین فروشنده باید تدابیری اتخاذ کند تا بتواند در همان مرحله سرچ اینترنتی محصول خود را بفروش برساند. آسمون، این امکان را فراهم آورده تا مشتریانش بتوانند به آسانی فروشگاه آنلاین خود را راه اندازی کنند و با فروش اینترنتی درآمدهای خود را افزایش دهند.