عطاری ها، داروخانه سده های میانی دوره اسلامی بودند و تا امروز ارزش خود را حفظ کرده اند.
مطالعات نشان می دهد ایران 11 اقلیم از 13 اقلیم شناخته شده جهان را در خود جای داده است
و از این لحاظ جایگاه ممتازی دارد.
در گستره جغرافیایی ایران، بیشتر از 8 هزار گونه گیاهی
(دو برابر گونه های گیاهی قاره اروپا) وجود دارد
که 1800 گونه آن برای مصارف دارویی و آرایشی و بهداشتی مناسب هستند.
ارزش جهانی بازار گیاهان دارویی در سال 2020، 185 میلیارد دلار بوده است.
پیش بینی می شود این مقدار در سال 2028،
با رشد متوسط سالانه 11.32 درصدی به 480 میلیارد دلار برسد.
یکی از مهمترین دلایل اقبال به گیاهان دارویی
و فروشگاههای عطاری، پاندمی کویید 19 بوده است.
بر اساس داده های فوق، با بازار وسیعی روبرو هستیم. فعالیت حرفه ای در این حوزه می تواند موفقیت تجاری بسیار بزرگی را برای بازیگران آن به ارمغان بیاورد. بدیهی است که استفاده از فناوری، هم در استحصال داروهای گیاهی و هم در فروش آن تاثیر زیادی خواهد داشت. در عصر فناوری دیجیتال، بکارگیری یک سیستم جامع مدیریت حرفه ای کسب و کار دیجیتال، به برتری و تعالی کسب و کارها منجر خواهد شد. در این مقاله قصد داریم نرم افزار حسابداری آسمون را که بر مبنای رایانش ابری کار می کند و مناسب صنف عطاری است را معرفی نماییم.
در نرمافزار ابری آسمون، می توان براحتی محصولات را ثبت کرد. ثبت محصول به دو روش امکان پذیر است. برای ثبت کلی محصولات به یک فایل اکسل از لیست محصولات نیاز دارید. از طریق منوی محصولات در صفحه اصلی نرم افزار، بر روی گزینه افزودن محصول کلیک کنید و مراحل آپلود فایل را پی بگیرید. در بعضی از مواقع که فایل اکسل ندارید یا می خواهید محصول را بصورت دستی وارد کنید، می توانید از گزینه افزودن محصول در منوی محصولات اقدام کنید. سپس با وارد کردن فیلد های نام محصول/بارکد، مقدار و قیمت، مراحل ثبت محصول را طی کنید.
رفتار حرفه ای با مشتریان و ایجاد اعتماد و اطمینان در آنها، برای کسب و کارهای امروزی ضروری است و عطاری ها نیز در این مورد مستثنی نیستند. در نرم افزار ابری، امکان تهیه لیست مشتریان فراهم شده است. کاربر می تواند با تعریف نام کاربری برای هر مشتری، مراحل تشکیل لیست را طی کند. در گام بعدی می توان بر اساس مقدار و دوره خرید، مشتریان را در سطوح مختلفی قرار داد و برای هر سطح، خدمات ویژه ای در نظر گرفت. علاوه بر اینها، با ایجاد باشگاه مشتریان، می توان در اعیاد و مناسبت های ویژه، پیامک یا ایمیل های تبلیغاتی فرستاد و مشتریان را در جریان جشنواره های فروش قرار داد
عطاری های غالبا با انواع دانه ها و برگ های گیاهی تا طیف وسیعی از صابون ها
و روغن های گیاهی سر و کار دارند.
برخی از عطاری ها ممکن است گیاهان دارویی خود را در یک فصل بصورت فله ای خریداری کنند
و آن را در انبارهای مختلفی ذخیره نمایند.
برای مدیریت محصولات متنوعِ عطاری، استفاده از یک روش انبارداری اصولی ضروری بنظر میرسد.
تیم آسمون توانسته با ارائه خدمات انبارداری جامع،
به کمک اصنافی که محصولات متنوع دارند، بیاید.
از طریق نرم افزار ابری آسمون، می توان انبارهای مختلفی تعریف کرد،
اسناد انبارداری را ثبت نمود و خروج هر محصول از انبار را بلافاصله ذخیره نمود.
علاوه بر اینها، می توان عملیات ثبت جابجایی محصول بین انبارها،
جستجوی اسناد و موجودی انبارها را نیز به سادگی و سهولت انجام داد.
اگر یک جستجوی اینترنتی بکنید، خواهید دید
که تعدادی از عطاری ها برای خود وبسایت هم درست کرده اند
و با استفاده از مزایای فناوری دیجیتال، محصولات خود را بفروش می رسانند.
تیم پشتیبانی آسمون، برای مشتریان خود سرویس فروشگاه آنلاین،
را مهیا کرده است. کسانی که مشترک آسمون هستند،
می توانند از این خدمت استفاده کنند و فروشگاه اینترنتی خود را بصورت شخصی سازی شده،
زیبا و ریسپانسیو در اختیار داشته باشند.
نرم افزار ابری آسمون، علاوه برای ارائه خدمات بالا،
سرویس های متنوع دیگری نظیر مدیریت منابع انسانی،
ثبت خرید و فروش و ثبت فاکتور برگشتی را در محیط خود دارد.
برای اطلاعات بیشتر از قیمت نرم افزار حسابداری آسمون
و آشنایی با فضای نرم افزار، بر روی دکمه زیر کلیک کنید.